fredag 5 augusti 2011

Utsikter

Livet är både för kort och för långt för att tillbringa det vid ett skrivbord med utsikt över en bangård, skriver en Sydsvenskanjournalist som flyttar till Argentina för att frilansa. Inlägget i övrigt handlar om tillvaron i en empatilös mediebransch. Men jag tycker att det är intressant, det att hon (spontant?) lyfter fram utsikten som något avgörande, så pass att det är blir det bärande argumentet för att lämna och börja om. Intressant just för att den har betydelse, men sällan nämns. Själv önskar jag mig en björkhage. Men har en slät gul vägg.

2 kommentarer:

  1. Jag skulle säga att själva skrivbordet är mer avgörande än bangården. Jag tittar ändå sällan ut. I någon ände ska man ju också börja en text :)

    SvaraRadera
  2. Hej Kinga! Kul att du hittade hit.

    Jo, jag förstår att utsikten inte avgjorde, även om den hade någon sorts betydelse. Ändå tycker jag att det är spännande att den fick plats i inledningen, i och med att alla kan relatera till en bangård.

    SvaraRadera