måndag 13 juni 2011

Någon i tv-serien S*M*A*S*H

Sommaren 2008 hände bland annat detta: Jag var bjuden till en maskerad, men hade ingen kostym. Egentligen bodde jag någon annanstans, kunde därför inte ta hjälp av garderoben. Bristande framförhållning fick mig att under lunchen samma dag ta med två vänner till Myrorna, i syfte att innan maten snabbt sno ihop ett koncept. Inspirationen svalnade, som så ofta bland det nötta och slängda. Olov var hungrig, föreslog att jag skulle gå klädd som "någon i tv-serien Smash". Det var ett koncept som blev mitt. Med ut från butiken hade jag en nittiotalspiké (varken snygg eller fulsnygg eller fulful), ett par chockrosalilarutiga shorts, ett slipspannband och ett träracket av märket Royal Champion. Sedan: Kväll. Efter spårvagnsturen vankade jag till festlokalen ihop med två fullt utrustade brandmän, en toalettpappersmumie och makarna Simpson. Tack vare den omgivningen väckte min klädsel särskilt stort intresse. Vem (i hela friden) var jag? Nittiotalet? Tv-serie? Tennis? Jaha? Till sist svarade jag: Jag är Stefan Edberg. Mitt träracket har jag kvar, som en inredningsdetalj i vardagsrummet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar