söndag 19 juni 2011

Pingis på Singö

Jag är en person med många intressen, inte sällan avlöser de varandra. Under våren har jag (bland annat) snöat in på gentrifiering, arkitektritade sommarhus, förstärkare och downshifting. Till denna portfolio kan nu läggas: Väderleksrapporter. När klockan slår åtta i Sofia kyrka sitter jag inomhus. Utomhus är regn. Tennistiden är avbokad sedan sju timmar tillbaka. För att jag känner vädret. För att jag nuförtiden alltid känner det. Tillbringade helgen på Singö i Norrtälje kommun. Idag satt vi inne. Under lördagen var vi ute. Det var ömsom vin, ömsom rundpingis. Min spelstil går igen även med lättare boll. En smash här och där sitter, liksom en och annan svårmodig skruv. Men mest: Nät, ut, miss. Detta är min utmaning, att bli en sån som inte spelar som jag.

1 kommentar: